طلاق توافقی چقدر طول میکشد؟ 7 دفتر ثبت طلاق در اصفهان⚖️

درخواست طلاق توافقی چقدر طول میکشد

طلاق توافقی چند ماه طول میکشد؟

در حال حاضر به جهت شلوغ شدن دادگاه های خانواده اصفهان دادخواست های طلاق یکطرفه در ابتدا برای صلح و سازش زوجین به شورای حل اختلاف فرستاده میشود و در ادامه کار با اصرار دادخواست دهنده یا وکیل او برای طلاق پرونده به دادگاه خانواده ارجاع میشود.

بعضی از شعب خانواده در این مورد حساسیت ویژه نشان می دهند و اگر در وکالتنامه عبارت مذکور وجود نداشته باشد رای صادر می گردد ولی قطعیت آن موکول به ۴۴ روز بعد خواهد شد یعنی این که امکان ثبت طلاق در این مدت میسر نمی باشد.

به نظر می رسد کسانی که در پی دانستن این هستند که توسط وکیل طلاق توافقی در اصفهان چند روز طول میکشه؟ جواب خود را در ادامه مقاله دریافت خواهد کرد.

⚠️پادکست راهنمای کامل و جامع در خصوص فراید طلاق توافقی بدون نیاز به وکیل⚠️

روند طلاق توافقی در صورت وکالت به وکیل چقدر طول میکشد؟

مدت زمان طلاق توافقی توسط وکیل متخصص در امور خانواده معمولا 10 تا 20 روز کاری طول می کشد، اما عوامل خاصی می توانند این زمان را افزایش دهند. پس از تحویل اثبات عدم امکان سازش، نکات مثبت دیگر اگر برای طلاق توافقی وکیل بگیرید، هیچ یک از طرفین ملزم به حضور در دادگاه نیستند. استفاده از وکیل برای اقدام به طلاق توافقی الزامی نیست و می توانید خودتان با بررسی نکات یا مشاوره با وکیل خانواده اقدامات لازم را انجام دهید.

سوال: چقدر طول می کشد تا طرفین از قانون نکاح یا قانون طلاق اطلاعات کسب کنند؟

در صورت توافق طرفین برای طلاق، طرفین می توانند ظرف سه ماه پس از صدور گواهی عدم امکان سازش به دفترخانه برای ثبت طلاق مراجعه کنند.

مشاوره با وکیل در اصفهان

طلاق توافقی بدون وکیل چقدر طول می کشد؟

اگر بدون وکیل طلاق بگیرید، ممکن است 3 تا 4 ماه طول بکشد. با داشتن وکیل باتجربه در امور طلاق توافقی این زمان را به کمتر از یک ماه کاهش دهید. شایان ذکر است یکی از نکات مثبت در خصوص طلاق توافقی بدون وکیل، عجله و پشیمانی از تصمیم عاطفی زوجین است.

دلیل اول این است که افراد از روی عصبانیت از تصمیم سریع خود برای طلاق پشیمان می شوند و ثانیاً گاهی از توافقات مالی که بسته اند پشیمان می شوند که در صورت ثبت رسمی طلاق و فوت فرد قابل ابطال نیست.

مهلت ثبت درخواست در دفتر ثبت طلاق پس از صدور رای دادگاه

قبل از درخواست طلاق، زوجین باید در همه موارد به توافق برسند و اگر باز هم در بعضی موارد: از جمله حضانت یا مهریه به توافق نرسند، دادگاه از تصمیم گیری خودداری می کند. تا زمانی که دادگاه حکم طلاق را صادر نکند، هیچ اداره ای مجاز به انجام این کار بدون حکم دادگاه نیست، زیرا جرمی است که طبق قانون مجازات می شود.

پس از صادر شدن رای دادگاه، زوجین سه ماه تا ثبت طلاق فرصت دارند. تا با ارائه حکم دادگاه در دفاتر ثبت طلاق در شعبه های مختلف استان و شهرستان اقدام نمایند. از آنجایی که فرآیند طلاق سازش مشترک پیچیده و زمان‌بر است، بسیاری از زوج‌ها تصمیم می‌گیرند با استخدام یک وکیل یا موسسه حقوقی در امور طلاق توافقی، در زمان کمتری و بدون حضور آنها، طلاق توافقی را قطعی کنند.

مشاوره غیر حضوری با وکیل اصفهان

آدرس دفترهای ازدواج و طلاق در استان اصفهان:

1)دفتر ثبت ازدواج و طلاق شماره 4: توحید میانی کوچه شهیدان کاظمی شماره 25 بن بست لاله پلاک 135 شماره تماس: 03136248175

2) دفتر ثبت ازدواج و طلاق شماره 5: میدان احمد آباد. خیابان ولی عصر . ابتدای خیابان صغیر.سمت راست.نبش ک 3. دفتر ثبت طلاق شماره تماس: 03132294500

3) دفتر ثبت ازدواج و طلاق شماره 11: خیابان کاوه – خ فلاطوری میدان آل محمد ساختمان ماهان طبقه اول – واحد یک شماره تماس: 03134500110

4) دفتر ازدواج و طلاق شماره 17: خیابان جی بوزان کوچه گل خانه پلاک 41 شماره تماس: 03135280819

5) دفتر طلاق شماره 97: خیابان نیکبخت، روبروی دادگستری، ساختمان دیبا، طبقه اول شماره تماس: 03136635146

6) دفتر طلاق شماره 25: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، جنب بانک ملت شماره تماس: 03136643392

7) دفتر طلاق شماره 57: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان شهید کیانی(کوله پارچه سابق)، پلاک 318 شماره تماس: 03136619555

آیا در طلاق توافقی میتوان در خصوص حق و حقوق خود به توافق رسید؟

بله در طلاق توافقی طرفین می توانند در مورد کلیه حقوق مانند: حضانت فرزند، مهریه، نفقه و …. به توافق برسند و از نظر دادگاه این توافق رعایت می شود که جزئیات آن در ماده آمده است. اگر زوجین با وکالتنامه برای درخواست طلاق به دادگاه مراجعه کنند در وکالت نامه باید توافق آنها ذکر شود در غیر این صورت حضانت فرزند تا سن 7 سالگی به مادر واگذار می شود.

در صورت اختلاف بر سر مهریه، تکلیف چیست؟

مهریه یکی از حقوق مالی زن در عقد نکاح است که عندالمطالبه به او تعلق می‌گیرد. در صورت اختلاف بر سر مهریه، زن می‌تواند از طریق مراجع قضایی و با ارائه دادخواست، نسبت به مطالبه آن اقدام کند.

برای طلاق توافقی حتما باید از وکیل استفاده کرد؟

خیر، برای طلاق توافقی الزامی نیازی به مراجعه وکیل نیست. زوجین می‌توانند شخصاً مراحل طلاق توافقی را انجام دهند. اما برای سرعت بخشیدن به روند طلاق توافقی بهتر است از یک وکیل باتجربه در زمینه خانواده مشاوره و راهنمایی کامل دریافت کنید.

مشاوره تخصصی با وکیل طلاق توافقی در اصفهانرزومه وکیل خسروی باتجربه ترین وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان

دکتر خلیل خسروی وکیل دادگستری در اصفهان عضو کانون وکلای اصفهان و عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران «اسکودا» آماده ارائه

خدمات مشاوره تخصصی در امور خانواده «مشاوره طلاق، مشاوره مطالبه مهریه، مشاوره طلاق توافقی، مشاوره نفقه زوج، مشاوره حضانت و…»

خلیل خسروی وکیل خوب در اصفهان و دارای پروانه وکالتی با بیش از ۱۵ سال سابقه آماده مشاوره تخصصی و تضمینی با بررسی جز به جز پرونده شما عزیزان و هموطنان گرامی میباشد.

آدرس دفتر وکالت: اصفهان-خیابان هشت بهشت غربی بعد از چهاراه گلزار نرسیده به چهاراه ملک رو به رو کوچه شماره ۱۶ ساختمان امید هست بهشت طبقه ۴ واحد ۱

مشاوره حضوری با وکیلشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰

مشاوره غیر حضوری: شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴:۳۰ لغایت ۱۶:۰۰ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰:۳۰ لغایت ۱۶:۰۰

و در صورت مشاوره فوری از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰ با شماره ۰۹۱۳۲۶۶۱۵۱۳ تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

مراحل طلاق توافقی شامل ثبت دادخواست، شرکت در جلسات مشاوره، تعیین وقت رسیدگی در دادگاه، و ارائه توافقات به قاضی است. پس از صدور گواهی عدم سازش، زوجین می‌توانند به دفترخانه ازدواج و طلاق مراجعه و صیغه طلاق را جاری کنند.

طلاق توافقی می‌تواند راه حلی مناسب برای زوجینی باشد که به بن‌بست رسیده و قصد جدایی دارند. با آگاهی از مراحل و اقدامات لازم، می‌توان این فرآیند را با آرامش و سهولت بیشتری انجام داد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
خلیل خسروی

خلیل خسروی

وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) آماده پذیرش انواع دعاوی حقوقی | دعاوی خانواده | دعاوی ثبتی | دعاوی کیفری میباشد. جهت رزرو نوبت مشاوره از طریق شماره های درج شده در سایت نسبت به اخذ نوبت حضوری یا غیر حضوری (تلفنی) اقدام فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *